Prin proiectul educaţional Halloween Party, copilul a descoperit/redescoperit jocul şi relaţia intimă dintre partenerii de joc, latura sa creativă bazată pe cooperarea şi implicarea profundă a jucătorului, pe funcţia emotivă sau expresivă a acestuia. Jocuri precum Cursa flămânzilor, Baloane măturate, Ospătarul stafie, Globul ocular, Pânza de păianjen, Mumia igienică, Mere spânzurate, Halloween Dance, Halloween Fashion, Limbo Dance, Jack O`Lanterns i-au făcut pe elevi să-şi asume roluri (lider, coechipier), să transmită energie partenerilor de echipă, să-şi canalizeze intenţia spre joc, să se autodisciplineze şi nu în ultimul rând să se simtă bine la şcoală, în compania colegilor şi a profesorilor.
Încă de la început, ne-am propus să tratăm această temă serioasă în glumă, fiindcă așa i-ar fi dat o solemnitate mai puternică decât aceea conferită de supraestimarea și dramatizarea ei. Am fost cu toții de acord noi, dascălii, că nu vom agresa emoțional elevii cu poezii plictisitoare învățate fără chef și cântece de adormit copiii, ci cu multă voie bună. Nu am căzut în brațele neputinței, chiar dacă întreprinderea noastră s-a lovit de realitatea atât de nociv zugrăvită de mass-media sau resimțită în cotidian. Pentru elevii secolului al XXI-lea, la vremuri noi, trebuie lucruri noi. Dacă exprimarea în limbi străine a fost uneori stângace, reacțiile naive, criteriul care a prelevat a fost cel al spontaneității, elevii fiind seduși de strategiile ingenioase prin care descopereau noi modalități de a se juca. Nimeni nu s-a plictisit, nimeni nu a fost constrâns să participe, nimeni nu a primit note, ci doar diplome. Toți cei prezenți au venit pentru că și-au dorit, deoarece petrecerea de Halloween a devenit o tradiție în școala noastră. |
Titlul proiectului: Proiect educațional ,,Halloween Party”
Perioada de desfășurare: 17-31 octombrie 2016
Locul desfășurării: Școala Gimnazială nr. 2 (sala de sport)
Scopul proiectului: înarmarea elevilor cu simboluri și valori menite să-i atragă și să le dezvolte creativitatea
Coordonatorii proiectului: prof. Vasile Marian, Director
prof. înv. primar Bocman Mariana-Denisa, Director-adjunct
prof. Călae Claudia, limba română
prof. Condrache Gabriela, limba română
prof. Frujină Emilia, limba română
prof. Gîrd Alexandra, limba engleză
prof. Florescu Cristina, limba engleză
prof. Proca Florin, limba engleză
prof. Mitran Aura, limba franceză
Resurse umane: elevii claselor a V-a A ,B, C; a VI-a A, B; a VII-a A, B; a VIII-a A, B, C
cadrele didactice ale școlii